Ondertussen zijn wij (Danny en Erkan) een maandje onderweg in het bestuur met de portefeuille Hockeyzaken en het is dus tijd voor een update. Met vol enthousiasme zijn wij begonnen en zien wij genoeg werk voor ons. Het laatste jaar (of langer?) is er in het bestuur geen aparte rol voor geweest en dat zie je ook terug in het werk wat er ligt. En soms dus ook te lang heeft gelegen…
Onze eerste 30 dagen
De afgelopen maand hebben wij ons op een aantal dringende zaken gefocust. Dit betrof met name individuele cases (incl. gedrag), begrip krijgen van de huidige situatie en speelveld, maar daarnaast ook goed werkgeverschap naar vrijwilligers en technische staf. Bij dat laatste moet je denken aan het maken en ondertekenen en afronden van contracten (meer dan 50, maar nog een aantal af te ronden), individuele gesprekken plannen/voeren en inloop creëren, en als laatste: vervanging in het trainingsschema in geval van ziekte. In dat laatste stuk willen wij de invaltrainers maar ook de coördinatoren/hulp (Erik en Duco) voor bedanken.
En door: Hockey'beleids'plan!
Deze lijn en het werk zullen wij naar de winterstop toe verder continueren maar aanvullen met de meer structurele zaken. Een belangrijk aspect waar wij jullie meer over zullen gaan horen is het hockeybeleidsplan. De maanden voor de vakantie is hard gewerkt door de commissie hockeyzaken aan een nieuw beleidsplan. Dit plan is vervolgens ook getoetst en bijgeschaafd door een aantal stakeholders en commissie. Nu willen wij het plan laten goedkeuren in het bestuur en gaan uitrollen met de commissie en staf. Hoe en wat volgt later meer over maar los van beleidsplan zal dit ook leiden tot een structuuraanpassing waardoor werkzaamheden beter verdeeld kunnen worden tussen meerdere vrijwilligers en staf. Een flinke verandering maar duidelijkere en korte lijnen bij vragen en communicatie gaat helpen.
Wij gaan nu dus ook werken aan het volgende
- Structuur: Hoe kunnen wij een duidelijke structuur doorvoeren zodat voor spelers, leden, coaches en technisch staf duidelijk en behapbaar is? Zodat beleid kan worden uitgevoerd. Wat valt er eigenlijk onder hockeyzaken (binnen het bestuur en daarbuiten)?
- Goed werkgeverschap: Hoe raken wij beter in contact met de technische staf? Is die compleet of moet daar nog wat in wijzigen?
- Professionele houding en gepaste afstand bewaken tussen trainers/coaches/staf en speler/speelster
- Communicatie: Hoe zorgen wij dat hetgeen wat wij doen ook bij jullie bekend is?
Daarnaast gaan wij als bestuur ook aan de slag met:
- Alcoholgebruik: Nix onder 18!
- AMHC Rookvrij - Dit geldt ook voor het roken van e-sigaretten en aanverwante producten. LINK
- Ouders/verzorgers: Supporten graag, maar gedraag je naar spelers/coach/begeleiding en arbitrage
Kortom, genoeg te doen!
Voor vragen over het bovenstaande of andere hockeyzaken: [email protected]
Met sportieve groet,
Danny Koopmans en Erkan Dekker (bestuur hockeyzaken) |